I miei cari amici lettori My beloved followers

giovedì 28 ottobre 2010

THINK PINK !





Buona mattinata a tutti! Il post di oggi tutto in rosa è dedicato a tutte le donne che lottano contro il tumore al seno. E' una borsa che ho realizzato con un vecchio template che ho ingrandito. Per il materiale devo ringraziare tre persone: Mina, per le carte,Liz per il timbro magnolia che ho colorato con le matite acquerellabili e Lynne per la scritta. Il fiore è realizzato da me con distress Tattered rose e la fustella. Grazie.


Good morning everyone. Today's allpink post is for all the women who fight against breast cancer. It's a bag I made with an old tutorial. For the stuff I have to give credits to three kind ladies: Mina for the fab papers, Liz, for the gorgeous Magnolia stamp I coloured with waterpencils and Lynne for the great stub. I made my own flower distressing paper with tattered rose and punching it. Thank you.


The challenges:
just magnolia think pink
timbroscrapmania - boxes or bags
sentimental sundays -distressing (the flower)
2 sisters - anything goes
papertake - sparkle and bright
stamping sisters in Christ - pink ribbon and colour
sweet stamping - anything but a card
totally tilda - pink and pearls
totally gorjuss -sparkle
stamp and create - pink for breast cancer

martedì 26 ottobre 2010

Tilda snowangel



Ciao a tutti! Questo nuovo progetto mi è stato ispirato da una decorazione natalizia sull'ultimo Magnolia Ink. Il timbro è Tilda Christmas angel colorato con Prismalo, ho usato il paperpiecing per il nastro e il vestito, quindi l'ho tagliato sotto alle braccia e applicato sulla gonna che ho realizzato con un template di Toga. Ho aggiunto poi il fiocco di neve, il charm e il nastrino. Le carte sono entrambe Folia Weinachten. Al prossimo post.



Hi to you all! This new project is an inspiration from a Christmas decoration in last Magnolia ink. The stamp is Tilda Christmas angel coloured with Prismalo, I paperpieced the dress and the ribbon, then I cut it under its arms and pasted on the skirt I made from a Toga template. I added a snoflake, a charm and a ribbon. Both the papers are from Folia Weinachten. Hugs.


The challenges are:
winter wonderland - a recipe
christmas stampin something metallic
sweet stamping, crafty sentiments - anything but a card
all things unity, whoopsydaisy - paperpiecing
fussy and fancy - winter wonderland
the crafty pad - christmas
bah-humbug - elegance

giovedì 21 ottobre 2010

Christmas humour



Di nuovo ciao a tutti! Secondo post con una nuova card natalizia ... spiritosa! Ho usato ancora la stoffa che ho cucito - non proprio benissimo - al cartoncino. Il timbro è il simpaticissimo Santa's midnight snack di Whimsy, colorato con Prismalo e glitterato. Per l'interno ho usato ancora la stoffa e del materiale delle mie scorte. La scritta timbrata è di Impronte d'Autore. Spero che vi piaccia. Buona serata.


Hello again! A new ... humourous Christmas card. I used fabric and stitching - not very good lol- once more. The stamp is the cute Santa's midnight snack from Whimsy, coloured with Prismalo and glittered. For the inside I used fabric again and some stuff from my stash. The stamped sentiment is from Impronte d'Autore. I hope you'll like it. Have a good night.


The challenges:
DCD christmas - Christmas humour
the ribbon girl - red and green
lollipopcrafts - snow/ winter
crafty creations - red brown and green
delightful sketches - it's beginning to look a lot like Christmas
dotties wonderful world, toptip tuesday - anything goes Christmas
sweet stamping - ribbon
speedy the cat - stitching

Have a vintage Christmas!



Buongiorno, amici di blog! Eccomi con una card natalizia in stile vintage. L'immagine è di LOTV stampata con memento e colorata con Prismalo. Per il primo strato dello sfondo ho distressato una carta Kraft con Adirondack Pebble. La bellissima carta glitter è del blog candy di Mina e anche quella con le scritte. Il fiore e la tag sono fatte da me: sul fiore ho usato la fibra Angelina. Grazie per i vostri commenti sempre graditi. A presto.


Good morning blogfriends! Here I am again with a vintage style Christmas card. I distressed the first layer with Adirondack Pebble. The image is from LOTV stamped with memento and coloured with Prismalo. The fab glittered paper is from Mina's candy just like the written one. I handmade the flower and punched the tag: I embellished the flower with Angelina. Thank you for your appreciated comments. Hugs.


The challenges are:
winter wonderland - give a vintage look
flutterby wednesday - open
CLP - the lovely sketch
ABC challenge - f for flower
sweet stamping - ribbon
charisma cardz - vintage
meljen designs - anything goes
pear tree - free for all
quixotic paperie - Christmas is coming

venerdì 15 ottobre 2010

Some more candy from UK and the USA !!


Eccomi di nuovo a voi per mostrarvi queste meraviglie che ho appena ricevuto: il fantastico blog candy di Liz e il nuovissimo timbro Whimsy stamps che ho vinto nello sneak peek di Deb. Non sono stupendi? A presto. Miria

Here I am again to show you this beautiful stuff I've just got: Liz's fab candy and the brandnew Whimsy stamps I won at Deb's sneak peek. Aren't they amazing? Hugs. Miria

giovedì 14 ottobre 2010

Venite, adoremus!


Buon pomeriggio a tutti. Oggi vi presento una nuova tag natalizia! Il timbro è di Impronte d'Autore colorato con prismacolor; per la base ho usato un template a forma di stella che ho tagliato a mano. La scritta l'ho fatta con il computer poi ho aggiunto il vellum e gli stickers. E' un progetto semplice ma spero che vi piaccia. Un abbraccio.

Good afternoon everybody. Today I made a new Christmas tag! The stamp is from Impronte d'Autore coloured with Prismacolor. I cut out a star from a template, the quote is from my computer then I added vellum and stickers. It's a simple project but I hope you'll like it. Hugs.

the challenges are:
winter wonderland - Jesus is the reason for the season (something we should never forget)
sentimental sundays - tag you're it!
alphabet challenge - X for xmas
a spoonfull of sugar - winter wonderland
KKKG - make it Christmas
craftalicious - anything goes
meljen, CES challenge - tagsjust inspirational - anything goes

mercoledì 13 ottobre 2010

A Halloween bag and two tips





Ciao, amici di blog! Stavolta la card non è natalizia, anche perchè non è una card e il tema è Halloween. Come vedete dallo foto ho usato un sacchetto di carta marrone come base e ho creato al computer la carta che fa da sfondo al timbro,semplicemente con un copia e incolla di una fila di "o" - con questi due suggerimenti partecipo a toptip tuesday. Il timbro è una-finalmente- nuova Tilda colorata con Prismalo. La base fa parte del favoloso blog candy di Mina, la scritta è un freebie di Lynne. Ho usato la fustella per i fiori e ho embossato la carta arancione. A presto


Hi, blogfriends! This card is not a Christmas one and it's not even a card: it's a Halloween bag. As you can see from the photo, I used a brown paper bag and I created a paper with my computer, simply copying and pasting a line of letters "o" - with these two tips I'll join toptip tuesday. Tha stamp is a - at last- new Tilda coloured with Prismalo. The nestie is from Mina's fab candy, the sentiment is a freebie fromLynne. I punched the flowers and embossed the orange paper.Hugs.

The challenges are:
lexi's creations - spooky
totally tilda,paper romance, baby bud, everybody art challenge - halloween, let's ink it up, hobby di carta - halloween colours, double dutch - a booh to you
papercraft star - photo inspiration

lunedì 11 ottobre 2010

From Northern Ireland to Italy: Mina's fab blog candy!!


Ciao a tutti! Non potevo non farvi vedere il fantastico blog candy di Mina che mi è arrivato oggi a dispetto dell'efficienza delle poste italiane! E' veramente favoloso!!! Ci sono tantissime splendide carte poi nastri e bottoni e non ultima una fantastica card dedicata a me! Mina, grazie di cuore! Miria

Hi, everybody! I can't help showing you Mina's fab candy that I received today despite the efficiency of Italian mail! It's absolutely gorgeous! There is a plenty of amazing papers and ribbons and buttons and last but not least a lovely card devoted to me! Mina, Thanks with all my heart! Miria

giovedì 7 ottobre 2010

A gift bag and a card



Ciao a tutti! Eccomi di nuovo con una card e una gift bag: questo è quanto propone Christmas stampin questa settimana. Per la borsettina ho utilizzato il simpaticissimo tutorial di splitcoast stampers; la carta è di Folia, il timbro, lo stesso del biglietto, è Magnolia colorato con Prismalo. La scritta è un timbro di Impronte d'Autore. Per lo sfondo del biglietto ho usato un tessuto americano applicato su panno con heat'n'bond e ritagliato, ho evidenziato le bacche con la penna glitter e la neve con white enamel; poi aggiunto i brads con le gemme. Un abbraccio.


Hi to you all! Here I am again with a card and a gift bag: this is this week's christmas stampin challenge. For the bag I used splicoast stampers' lovely tutorial. The paper is Folia, the stamp, the same as the car's, is Magnolia, coloured with Prismalo. The sentiment is from Impronte d'Autore. For the background I used American material pasted on felt with heat'n'bond and cut out, I coloured the berries with a glitter pen and the snow with white enamel; I added brads with gems. Hugs.


The other challenges are:
DDCC - glitter ribbon gems
city crafter - hooray for the holidays
flutter by wednesday - open
paper sundae - from your stash ( the tulle ribbon and the paper)
papertake weekly - 3rd birthday- choose a challenge ( Christmas crackers)
hanna&friends - Weihnachtskarten
anything goes - Christmas has come early

martedì 5 ottobre 2010

A lovely blog award from Sandra!




La cara Sandra mi ha inviato questo affettuoso riconoscimento per il mio blog ed io a mia volta lo devo passare ad altri quindici amici di blog ... difficile scegliere ma ecco i nomi

Lovely Sandra sent me this sweet award for my blog and now I have to pass it to fifteen blogfriends...a difficult choice but here are their names

Pinky
Deb
Claire
Kate
Faye
Giò
Ba
Liz
Alberto
Lynn
Michelle
Kristel
Mina
Sadia
Riet
Francy

Good night. Miria

A male beary Christmas



Ciao a tutti, cari amici di blog! Ancora una easel-card natalizia ma in un'insolita versione maschile, come richiesto dalla challenge di winter wonderland, non è stato facile ma credo di esserci riuscita. Il timbro è Daisy&Dandelion stampato con Memento su cartoncino colorato, il timbro con la data è Stamperia, la carta double-face di Heyda, il resto dalle mie scorte. Un abbraccio a tutti voi che mi seguite.

Hi everybody, blogfriends! Again a Christmas easel-card but in an unusual male version as requested by the challenge of winter wonderland. It wasn't easy but I think I made it. The bear stamp is from Daisy&Dandelion inked with Memento, the round stamp is from Stamperia; the double-sided paer is from Heyda, the other stuff is from my stash. A big hug to all my beloved followers.

The other challenges are secret crafter - easelcard, charisma cardz - christmas crafting, city crafter - hooray for the holidays, pollycraft, sew many challenges - anything goes, my partner in crafting crime - clean and simple
bee crafty - furry/fluffy friends
teddy stampers - bear acrostics : b for brown, e for easel/embellishments, a for animals, r for ribbon
cute card thursday - tic toc

venerdì 1 ottobre 2010

Recycling!



Buon pomeriggio, amici di blog! Per il progetto di oggi ho utilizzato principalmente materiale riciclato per partecipare alla challenge ditop tip tuesday che aveva come tema appunto "recycling". La scatolina è l'imballaggio di un profumo e le foglie, i fiori e gli alberi sono stati fustellati usando un cartone che avvolgeva una confezione di granite! Il fiocco faceva parte di un pacchetto regalo; Tilda è colorata con Prismalo. Ho tamponato la scatolina con Chalk e ho aggiunto i bordi fustellati con MS Scallop dot.
Con l'occasione volevo ricordare tutti gli amici che mi seguono e mi incoraggiano ogni giorno. Grazie di cuore!


Good afternoon, blogfriends! Today's creation is on a recycling basis to join top tip tuesday's challenge. The small box is a perfume packaging; the trees, the flowers and the leaves are punched from a water ice packaging as well! The bow is from a present wrapping ; Tilda is coloured with Prismalo. I inked the box with Chalk and added two borders punched with MS scallop dot.
I'd like also to remember all friends who follow and encourage me every day. Thank you with all my heart! I love you!

The challenges are:
Simon says, tuesday taggers, crafty little place, all base on autumn theme ,just magnolia - anything goes, scrapbookingitaly - brown with other colours, timbroscrapmania - borders
flourishes timeless challenge - autumn colours