I miei cari amici lettori My beloved followers

lunedì 30 agosto 2010

Un mistero svelato - A mistery unveiled



Oggi ho ricevuto il blog candy di Lynn dall'Australia e sono elettrizzata da tutto il ben di Dio che ho trovato: davvero grazie, Lynn, anche del biglietto molto carino che accompagnava il pacco.

Today I got Lynn's blogcandy from Australia and I was thrilled when I saw what a goody bag it was: thank you so much, Lynn also for the lovely card.

When you wish upon a star



Ciao a tutti, sono tornata! Il post di oggi parla di stelle e desideri. L'immagine è Magnolia stampata con Memento e colorata con Prismalo, lo sketch è di Dawny, il materiale è delle mie scorte; la scritta l'ho fatta con il computer. Spero che vi piaccia. A presto.


Hi everybody! I'm back! Today's card is about stars and wishes. The image is Magnolia stamped with Memento and coloured with Prismalo, I've used Dawny's sketch, the stuff is from my stash; the sentiment is from my computer. I hope you'll like it! Hugs.


The challenges:
city crafter - starry night
just magnolia- Dawny's fab sketch
craft your days away, flutter by - with wings,
crafty emma, christmas stampin' - anything goes

martedì 24 agosto 2010

Just in case

Hi everybody. I'll be away from home till Saturday so just in case anyone would need to contact me, I'll be back on Sunday 29th. Have a nice week! Miria

lunedì 23 agosto 2010

Skating in a Winter Wonderland



Eccomi di nuovo con un biglietto natalizio! Il timbro è uno dei nuovi LOTV, colorato con Prismalo, per la pelliccia ho messo glossy accents e glitter. Per la neve dello sfondo ho usato white enamel e il feltro; la scritta è fatta al computer. Spero che vi piaccia. Un abbraccio.
"
Here I am again with a Xmas card! The stamp is a new LOTV, coloured with Prismalo, I put glossy accents and glitter on the fur. I made the snowflakes with white enamel, I used felt on the back; the sentiment is from my computer. I hope you'll like it. Hugs.
"

The challenges:

winter wonderland - walking in a winter wonderland
creative cottage - christmas
the secret crafter - blue and cream
papertake - Dawny's lovely sketch
wild orchid - make it sparkle
bah humbug - winter wonderland
crazy challenge - christmas

domenica 22 agosto 2010

Isn't she lovely?


Ciao a tutti! Un nuovo post stasera : il timbro è Aladin colorato con le matite, ho fustellato il fiore piccolo e le margheritine, il fiore grande è tagliato a mano da un template in cartone verniciato sul bordo con glossy accents e glitter. non sono molto contenta della precisione nei dettagli, ditemi cosa ne pensate. Buona notte.

Hi you all! A new post tonight: the stamp is from Aladin coloured with waterpencils, I punched the small flower and the daisies all around, the big flower is hand cut from a cardboard template and glossed on the edge with glossy accents and glitter. I'm not so happy about accuracy in details, tell me what you think about it. Hugs.


the challenges:
citycrafter - isn't she lovely
papeplay ubber pinkness
my time to craft glitter and glitz
creative card crew glitter and shine

lunedì 16 agosto 2010

Two posts a day keep the doctor away


Eccomi ancora con un altro post, anche perchè per qualche giorno non ci sarò e non volevo che sentiste troppo la mia mancanza. Ancora Natale ma con una tag che ho ricevuto con il blog candy di Simon Says, l'ho tamponata con Versacraft in diverse gradazioni azzurre e argento, ho usato gli stickers con le stelline come stencil. La stella grande è decorato con Deco-Foile di Rayher, il timbro è LOTV, stampato con Staz-on jet black, colorato con le matite acquarellabili, le ali e la corona sono lucidate con glossy accents. i nastri sono delle mie scorte. Ci sentiamo fra qualche giorno.


Hi again with another post, just not to let you miss me as I'll be away for some days. Christmas again but with a tag, I got it from Simon Says Christmas July blog candy. I inked with Versacraft in different blue hues and silver, I used the star stickers as a stencil. The big star is decorated with Deco-folie from Rayher, the image is from LOTV, stamped with Staz-on jet black , coloured with watercolours, the wings and the wreath are glossed with glossy accents. The ribbons are from my stash. I'll be back in a few days. Hugs.

The challenges are:
caardvarks - holiday gift tag
winter wonderland -tag it!
lily of the valley - four seasons (winter)

With all my heart



Buon lunedì a tutti. Nuovo post con un biglietto "semplice e pulito". Il cuore "crazy patchwork" al centro l'ho realizzato io con la mia macchina da cucire utilizzando degli avanzi di stoffa, la Tilda è stampata con Impress black e colorata con matite acquarellabili,la scritta è fatta col computer. La carta a quadretti è un free download della cara Bev che potete trovare qui. Ho usato il cucito per applicarla al biglietto insieme al cuore di stoffa. Il charm e il nastro sono delle mie scorte. All prossima.

Happy Monday, everybody! New post for a clean and simple card. The crazy patchwork heart was made by me with my sewing machine using some fabric scraps, Tilda is stamped with Impress black and coloured with watercolours pencils, the sentiment is computer generated. The cute gingham paper is a lovely Bev's free download you can find here.I sewed it to the card together with the fabric heart. The charm and the ribbon are from my stash. Hugs.

The challenges are
city crafter - heart
totally tilda - stitching
wild orchid - one for the girls
donna den of crafts - something sweet
the secret crafter - what are the girls made of
creative inspirations - recycling ( fabric scraps )

sabato 14 agosto 2010

Angie's blog candy - Buon viaggio, Tilda!




Ciao a tutti! Questo nuovo post è per il blog candy di Angie che termina il 16 agosto. Il tema è una easel card contenente i colori rosso e marrone. La valigetta è un tutorial che ho realizzato io, le etichette delle città sono scritte al computer e poi incollate. La Dinner Tilda ( prometto che non la userò per un po') è stampata con Staz-on Jet black e colorata con matite acquarellabili. Il resto del materiale è delle mie scorte. Speriamo che piaccia! A presto.

Hi, everybody! This new post is for Angie's blog candy that ends on August 16th. The theme is an easel card in red and brown. The suitcase is a tutorial made by me, the city tags are from my computer, cut out and pasted. The Dinner Tilda ( I promise I won't use it for a while)is stamped with Staz-on Jet black and coloured with watercolour pencils. The other material is from stash. I hope you'll like it. Hugs.

The other challenges are
diecut dreams - fabric (Tilda's shawl)
craft your days away , sweet stamping - favourite things (Dinner Tilda)
kaboodle doodle - add a little metal
paper sundaes - metal
paperplay - bon voyage

giovedì 12 agosto 2010

Frosty the snowman




Buon pomeriggio, amici di blog. Finalmente un'altra card... naturalmente natalizia. E' una easel card ; il timbro è Stamperia, stampato con Staz-on, colorato con matite acquarellabili. Ho usato il paper-piecing per sciarpa e berretto e glossy accents e glitter per il viso. Il fiocco di neve grande è un timbro Impronte d'Autore embossato con la polvere sparkle. La scritta è fatta con il computer. Il resto è materiale delle mie scorte. Come al solito io non sono una brava fotografa... vi chiedo scusa. Un abbraccio.
Good afternoon, bloggerfriends. A new card at last ... of course, for Christmas!It's an easel; the image is from Stamperia, stamped with Staz-on and coloured with watercolours. I used paper-piecing for the scarf and the cap and glossy accents and glitter for the face. The big snowflake is from Impronte d'autore embossed with sprakling powder. The sentiment is from my computer. The other supplies are from my stash. As usual I'm not good at shooting pictures ... Sorry . Hugs.

The challenges are
winter wonderland - easelcard with sparkle and shine
DCD Chhristmas club - snowmen
Stampavie and more - christmas
charismacardz - easel
sentimental Sundays - anything goes
papertake weekly - something ... blue
a pocket full of posies - all that glitters

domenica 8 agosto 2010

Un fantastico blog candy !A fabulous blog candy!

Ho vinto il mio primo blog candy dalla carissima Lynn dall'Australia, che ringrazio tantissimo: visitate il suo blog perchè è pieno di sorprese e di splendide creazioni. A presto. Miria

I won my first blog candy from lovely Lynn from Australia: thank you, dear Lynn! Visit her blog, you'll find a lot of surprises and gorgeous creations. Hugs. Miria

venerdì 6 agosto 2010

New Challenge blog CRAFT YOUR DAYS AWAY

A new great challenge blog CRAFTS YOUR DAYS AWAY will start tomorrow. There's some yummy candy to offer. Have a look at it! Hugs. Miria

giovedì 5 agosto 2010

Just a piece of cake!



Ciao, amici di blog! Questo nuovo progettino è una card a forma di scatolina che ho realizzato con il template di Heyda che ho già utilizzato per un post precedente : questa volta ho usato la misura media. Le carte, i nastri e i pizzi come gli abbellimenti sono delle mie scorte, il timbro è Dinner Tilda stampata con Staz-on jet black e colorata con le matite acquarellabili, sulle scarpine ho usato glossy accents; ho fustellato i fiori e la base. La scritta è un timbro clear Daisy&Dandelion.Spero che vi piaccia. Buona serata.

Hi, blogfriends! This new project a shaped card I've made with a Heyda template I used in a previous post: this time is the medium size. The papers, the lace and the ribbons are from my stash, the stamp is Dinner Tilda stamped with Staz-on jet black and coloured with watercolour pencils, on her shoes I put glossy accents; I punched the flowers. The sentiment is from Daisy&Dandelion. I hope you'll like it. Hugs.

The challenges are:
totally tilda - shape card
magnolia down under - birthday
hanna and friends - 1 ribbon, two papers, three flowers
cute card thursday - whateva
penny's -anything goes
practical scrappers -anniversary challenge day four - just one embellishment : pearls
city crafter - yum
my time to craft - eat that cake or drink it up

mercoledì 4 agosto 2010

Beary Christmas in August !



Buon pomeriggio a tutti. Finalmente riesco a postare una nuova card ... natalizia. Il biglietto è un prefustellato Folia, ho messo sul retro un cartoncino stampato e colorato da me, il timbro è Stampendous. Sullo sfondo in basso ho strappato due strisce di cartoncino rosso e verde; l'altro timbro è un free gift Forever & Friends di Creativity, colorato con Prismacolor, sulle corone ho messo Glossy Accents+glitter e due gemme per l'orso. Ho completato con una tag- timbro di Daisy&Dandelion+nastrino e ho fustellato gli angoli. A presto.

Good afternoon everybody. At last I'm posting a new ... Christmas card. It is a motiv aperture card from Folia. On the back I put a sheet stamped and coloured by me - Stampendous. I tore two cardboard stripes and paste them at the bottom. The other stamp is a Forever &Friends free gift from Creativity, coloured with Prismacolor; I put glossy accents+glitter on the crowns plus two gems on the bear's. the tag is from a Daisy&Dandelion sentiment+ bow. I punched the corners. hugs.

The challenges are:
Winter Wonderland - no designer paper
Stamp something , our creative corner
Christmas in July
sir stampalot, bring it to bling
paperplay weekly - anything goes
just cute bears - anything but square